04 november 2008

Thailänska

Idag har jag lärt Joel några små thailänska ord :) men tyvärr så stavade jag fel på en del ;) så här ska det stå egentligen! Jag skriver i sidan om hur det uttalas :)

Hej - sà-wàt-dii (Sava di)
Jag älskar dig - chăn rák koon (Sanrahnkhun)
Hur mår du? -
sà-baaj dii măj (Sa baj di maj)
Puss -
gaan jòop (Gain joup)
Du är vacker -
sǔay (Suaj)
Du är en ängel - tôot sà-wăn (Toot sa van)
Pojkvän -
pêuan chai (Peuan chai)
Flickvän -
faen (Fein)
God natt -
raa dtii sà-wàt (raa dti sa vat)

Ja de var de :) jag kommer inte på så mycket mer :) Kommer jag på mer så lägger jag till det :)
Men ska sova nu, träning imorgon, ska träffa Adam vid judon klockan 08.10 :)

Då säger jag nu, Raa dtii sá wát Joel, toot sá wán, Chan rak koon!!<3333333

Love' Sandra



Inga kommentarer: