10 mars 2009

Här kommer alla känslorna på en och samma gång

När man går och lägger sej på kvällarna, det är då alla tankar kommer upp på samma gång, jag försöker sortera dom, glömma vissa, slänga iväg andra och spara en del. Men fortfarande är alla tanka i mitt huvud. Innan man somnar, så känner man sig oftast lycklig, men dagen efter, så vaknar man upp, och tänker "Är jag verkligen så lycklig?"
Ibland känner jag mig glad men ändå är jag arg, jag ler fastän att jag gråter, jag sover fastän att jag är vaken, jag flyr fastän att jag stannar, jag gör allt på samma gång, jag känner allt på en och samma gång. Jag vill en sak men ändå inte, allt är som ett spel. Man vill en sak, men det händer en annan. Man slår en tärning och vill ha nummer 5 men får nummer 6, eller när man skrapar på lotter, men får 15 kronor när man egentligen vill ha 50 kronor.

Men det är just de, jag vet inte vad jag vill, vad som är rätt för mig, vad som är bra eller dåligt. Men med tiden kanske jag lär mej själv, vad som är rätt eller fel, svart eller vitt.

Inga kommentarer: