06 december 2008

If you don't mean it

Ibland, undrar jag, gör man rätt beslut när man vet att det är fel? För jag har märkt att jag får ett sådant beslut ångest, när jag ska köpa, göra eller säga något. Det känns helt fel. Tex idag när jag var på min farbrors födelsedags fest, så tänkte jag att jag skulle äta lite kakor och tårta, men istället så tar jag rätt så mycket utav allt. Nej, det känns helt fel men det är nog något som man kan lära sig själv att behärska sig. Där har vi de! Behärska! Det är något som jag är så dålig på också. Att behärska mig själv. Nu beror det ju på vilket sammanhang det är, men om det är tex att jag är sur på något. Då kan det hända att jag kanske säger fel saker vid fel tillfällen, eller om jag är hungrig, då kan jag inte heller behärska mig, antingen så äter jag för lite eller för mycket, men sen kan jag inte behärska mig när det gäller kläder. Jag är en sån, om jag hittar något, och det inte finns i min storlek, då ska jag fanemej ha den/det ändå. Vilket gör att jag troligen tar fel beslut och då får jag beslut ångest. Men sånt är livet, man ska lära sig behärska sig.

Idag så har man då vart hos Joel en större del av dagen. Tog 14.28 bussen till honom, va där en stund, alltid lika mysigt och roligt :) kollade på film (Systrar i jeans 2) sen tog man då 17.53 bussen hem och då kom man alldeles lagom till festen! Åt mig proppmätt av allt :) men gott va de! Tårtan va nog godast :D grädde, massa bär och hallon :P mumma!
Imorgon ska man vara hos Joel typ hela dagen :D åker från Borås vid 09.25 tror jag, och ska stanna där i stort sätt hela dagen. Ska kanske baka :) sen så får vi la se vad som händer!
Men ska iaf upp tidigt imorgon, får se om jag äter frukost på bussen eller hos Joel. Beroende på hur trött jag är. Men ska kila iväg nu och fixa lite saker, bland annat skriver ner receptet till en sak som vi kanske skulle göra imorgon. Men ni får ha de gött! Pusshej!

,ciiaoo

Inga kommentarer: