05 maj 2012

Har tråkigt

Har egentligen inget att skriva om. Vi har precis ätit o det va väldigt gott.
Grillat är verkligen underbart. Så nu är jag mätt o belåten.
Imorgon är det Söndag o jag hade inte tänkt o göra något. Min mage krånglar lite
grann fortfarande men hoppas på en bra natt med mycket sömn.

Då jag är rätt uttråkad kan jag berätta om passet med Labben.
Jag hade bestämt mig för att hoppa idag med (hoppade igår också).
Vi körde på en höjd mellan 60-70 något, tyckte att det va lagom.

Uppvärmning
Skrittade igång honom i ca 5 min i båda varven. Han är ganska lätt startad
så det är inte mycket så krävs för att han ska komma igång. Sen travade jag honom i ca 10 min
i båda varven med, kollade att alla hjälper funkade osv. Det blåste ju ganska mycket idag
vilket gjorde honom ännu piggare än vanligt, lite små tittig o busig men inte allvarligt som
störde honom i arbetet. Sen började jag galoppera honom i båda varven, ca 5 min. Bytte mycket mellan
gångarterna som; skritt, trav, skritt galopp, skritt, halt osv. Ökade o sänkte farten tills jag kände
att han va tillräckligt uppvärmd.

Hoppning
Jag är ganska hopprädd. Blir lite osäker när jag ska hoppa men gör det oftast ändå. Ställde bara upp 1 hinder idag som jag kunde hoppa över från båda hållen. Första skuttet gick suveränt, bra avslut osv men sen gjorde jag några stora missar. Svängde en aning för tidigt och bromsade honom så att han hoppa typ 2 meter innan hindret vilket resulterade till att vi rev o jag höll på o tappa balansen. Tyckte det
va obehagligt o klagade på höjden medans Daniel vägrade att sänka. Han sa bara; "rid runt ett varv och gör om det igen, gör om gör rätt!" Hm... ny ridlärare kanske? ;) gjorde som han sa o det gick betydligt mycket bättre. Daniel fotade samtidigt och när jag kollade på bilderna såg jag hur dåligt det verkligen va... illa! Så nästa gång jag har han ska vi öva på vägarna igen...! Mala mala in!!

Avslutade passet med att skritta ut en bit i blåsten. Han är så otroligt go Labben! Finns inga ord!
Här kommer då lite bilder, enjoy!

Fina killen!

Labben =)

Här ser ni hur fel det blev... det va väldigt obehagligt!

Spelar ingen roll hur många fel jag gör, det kommer alltid vara du!

,love Sandra







Inga kommentarer: