15 maj 2012

Bästa stället på jorden

Det är nog stallet, tror jag. Kommer inte på något som slår det.
Tänkte bara uppdatera lite om ridturen som vi tog idag. Jag och Emma skulle
ses i stallet runt 16.30. När jag kom fram så hade hon redan börjat mocka i
Bluesans box, tackar =D gjorde klart det lilla som fanns kvar. Vi hade inte
någon tidspress alls så vi tog det ganska lugnt. Tog in hästarna och borstade
i ordning. Just det, Maria va där ute med så hon hängde med oss ut. Vi bestämde oss
för att ta banvallen som sedan går bort mot Rångedala och sen grustaget/klätterbacken hem.
Fick idag rida Blues som jag redan skrev i tidigare inlägg. Jag hade på mig sporrar idag,
men fick efter en bit ta av mig dom, slänge dom på marken och hämtade dem sen när jag skulle
hem. Hon blev lite väl pigg så jag tog bort dom. Sen gick allt bra. Vi travade en del och
galopperade några gånger med. Underbart! Kändes lite konstigt först att rida en sån
stor häst. Men trivdes faktiskt rätt bra där uppe ändå. Mysigt vartet iallafall.

Börjar nu få ordning på min mobil. Kom typ 30 sms samtidigt... pust*
Hoppas att den vill fungera nu så att jag slipper på tuppjuck igen! Imorgon
är det träning på Tokarp vid 20.00, Pernilla kanske ska komma och kolla, antingen
imorgon eller på Torsdag då jag rider åt Nizze kl. 18.20. Sen har jag Livona Lördag
och Söndag. På lördagen ska jag och Maria rida ihop. Om det är bra väder ska vi ta en tur
på morgonen. Hoppas på en långtur. Är så otroligt skönt att vara ute länge. Skogsturer är
nog det bästa som finns. Lugnt och man kan höra fåglarna kvittra och myser samtidigt
med en underbar vän.

Nu ska jag kolla på Big Brother och sen blir det nog sängen. Hoppas att jag somnar
lika gött som jag gjorde igår. Lyssnade en kort stund på musik sen spelade jag
en kortis på mobilen och efter en stund slocknade jag. För att sedan vakna upp och
inse att mobilen ligger i handen och glasögonen på sniskan. Hm... ;) now the feeling?

Fina Blues, en fantastisk häst att rida! (bild lånad av Pernilla Tholander)

Inga kommentarer: