06 december 2011

Where Have You Been...

...all my life! Hon har gjort det igen. Rihanna har gjort det igen! Ännu en oslagbar skiva (Talk That Talk). Tackar denna kvinna för hennes grymma röst.
Vintern är här. Fördelen; Fint, ljusare ute och mysigt att göra snöbollar :) Nackdelen; Halt, blött och kallt... Men jag har då hellre snö än regn!
Dagen har varit helt okej. Idag skulle Robin följa med mig till stallet (Falskog) och vi fick då skjuts av hans kompis Marcus. När vi väl kom ut insåg jag att jag snarast måste köpa vinterskor som jag kan ha i stallet. Har nu ett par "vanliga" och det va ingen vidare bra idé.. Tur att det är julafton snart då ;) vad ska ni göra på julafton? Firar ni det på något speciellt sätt eller har ni jätte släktmiddagar?

Iallafall, det fick bli en tur i paddocken idag då Robin var med plus att det va jätte halt ute med. Har inte ridit Labben på några veckor och det kändes men det gick hur bra som helst. Idag blev det lite dressyr, vilket både jag och han kan behöva. Började att värma upp i skritt och trav. Kollade om alla hjälper funkade och det gjorde dom, han va väldigt mycket framåt vilket är bra men det kändes att han hade mycket energi som han ville bli av med. Gjorde iaf lite skänkelvikningar i båda varven. Sen lite galopp i små och stora volter. Eftersom att jag hade/har ont i ryggen/axeln så linade jag honom dom sista 20 minuterna och även lite markarbete.
Han lyssnar jättebra när jag släpper lös honom, han följer efter mig och stannar när jag stannar. Nästa steg är att få honom att inte vara rädd för spöt.

För övrigt så har dagen varit rätt okej. Min farbror fyllde år idag så det var ett litet "kalas" hos honom. Köpte honom en Buddhastaty ;) en liten skämtgrej men den va faktiskt rätt fin ändå. Glad blev han iaf!

Här är ett kort som jag tog idag, en fin vinterbild från Daniels balkong! :)

,ciiaoo

Inga kommentarer: