13 december 2011

Julmys utan snö...

Har varit dåligt med uppdateringar här... sorry! Har haft fullt upp med allt möjligt.
Igår bakade jag massa massa pepparkakor hos mig. Blev 4 fulla burkar, mums!
Idag bakade jag några stycken med men jag köpte även lite Glasyr eller vad det heter som jag sedan målade på mina pepparkakor. Skitroligt!! Robin var hos mig idag så han fick hjälpa till lite grann men jag fick dock göra nästan allt själv! ;)

Efter några timmar av allt bak så skulle jag och Robin laga lite mat. Det fick bli köttfärssås och spagetti. Jag började steka färsen medans Robin hackade lök. Efter många om och men fick Robin krydda och göra klart allt då jag inte är så bra på det här med köttfärssås... kan då skryta med att jag är superdupergrym på att göra thaimat!!!

För övrigt så känns det inte som att det är jul/vinter... kom och tänka på det idag, det är ju för fasen julafton nästa vecka...! Tanken skrämmer mig lite...
Julafton har aldrig riktigt varit min grej... det har hänt för mycket under juletider..
25:e December 2004, var jag i Thailand på ön Koh Lanta när Tsunamin kom. Vi överlevde allihopa men det var en hemsk händelse!
16:e December 2010, min älskade farmor gick bort. Saknar henne varje dag! <3

Här är ett bevis på att jag inte ska bli bagare... brända pepparkakor med ett "vackert" mönster... not!

,ciiaoo

Inga kommentarer: