05 december 2011

Frozen

Vintern är äntligen här. Har verkligen längtat efter snön (regn och storm är inget jag rekommenderar).
Idag har dagen varit helt suverän. Vaknade vid 11, gick upp och tog på mig. Hade Livona idag så efter många om och men begav jag mig till Falskog för en underbar tur i solen/snön. Det var precis sådär lagom kallt när jag kom dit. Bestämde mig för att mocka först eftersom det är det som är jobbigast o tråkigast, sen tog jag in henne och borstade. Flätade hennes svans igår så tog ur flätan och borstade, mycket finare idag :) Alldeles vågigt. Jag är väldigt noga när det gäller reflexer och sånt så tog på mig och henne alla reflexer som jag kunde hitta (a) jag visste att det var halt på vägen men inte sååååå halt... när jag satt på henne kändes det som att hon va Bambi på hal is typ, läskigt! Ville från början rida mot "Bandidos" och sen mot Rångedala men det fick bli en tur i skogen då det inte var lika halt där. Efter den turen tog jag en snabbis i paddocken, gjorde lite skänkelvikningar och bakbensvändning. Gick faktiskt riktigt bra.

När jag stod och flätade Livonas man kom Malin in, stressad som bara den, stackarn. Men fick lov att rida Labben i veckan, jippy!! :D Underbaringen <3 För övrigt är allt annat bra. Har dock sovit dåligt dom senaste nätterna. Vet faktiskt inte varför, tror det är för att jag tänker för mycket. Det är alldeles för mycket saker runtomkring mig nu... beslutångest, förvirrad och vilse... damn! Jag är så glad att jag har 2 viktiga människor i mitt liv, Daniel och Robin! Utan er hade jag inte klarat det här själv! Nä nu ska jag göra annat!

Labben <3

,ciiaoo

Inga kommentarer: