18 december 2011

Hopptävling på Tokarp

Idag var det hopptävling på Tokarp, även kallad Luciahoppningen. Man fick idag även lov att klä ut sig och pynta hästarna i något "juligt". Fick se både det ena och andra idag o roligt var det. Jag tog på mig en tomterock, skulle haft mössa också men min hjälm va lite stor plus att den inte var gjord för det så fick skit i det.
Red underbara Melwin och det kändes jättebra. Körde två rundor på 50 cm. Tycker att det räcker för mig då jag fortfarande är lite hopprädd. Men det flöt på.
Fick värma upp i paddocken och faaaan vad kallt det va om mina fötter, ville bara ta av mig skorna o sätta på mig raggisar... ;) fick lite publik idag då min pappa, mamma, lillasyster, min farbrors sambo Ann och Daniel kom och kolla :) Lite stöd är aldrig fel!

Fick värma upp en kortis i manegen där banan var uppbyggd.
Sen var det bara o börja hopp, banan kunde jag, (matat in 7 hinder på 1 timme).
Men Lena sa att jag drog för mycket i honom och det kan jag hålla med om! Gasa o bromsa samtidigt kanske inte är så smart...! Trots allt som hände (drog i munnen på honom, tappa balansen och hoppade dom 2 sista hindren utan stigbyglar) så fick jag rosett. Klarade andra rundan mycket bättre och där blev det även en rosett. Puss på dig Melwin <3 Nu är jag helt död, har ätit och ska strax ta en låång powernap för det behöver jag. Vid 5-6-tiden ska jag/vi ner och klä våran julgran :D Daniel o dom klädde sin igår så idag är det våran tur. Här kommer lite bilder som Daniel tog idag! Enjoy!


Stolt!

Jag i min snygga tomerock o fina Melwin! :)

En liten del av banan :)

,ciiaoo

Inga kommentarer: