14 november 2011

You Da One

Detta får bli ett litet inlägg idag. Är helt slut... har haft huvudvärk hela dagen och jag förstår fortfarande inte varför. Men men, snart sängen och så får jag ta nya tag imorgon.

Idag gick jag upp runt 11-12 någon gång. Åt frukost och kollade film. Sen ringde jag pappa för o kolla vad han gjorde för han hade lovat att köra mig till stallet idag (Falskog). Blev sedan hämtad av honom och jag övningskörde till stallet.
Började mocka och göra i ordning maten till Labben och Sippan. Sen kom då Maria, som jag aldrig träffat innan men vi rider i samma stall. Så vi bestämde oss för att rida ut en sväng, det visade sig att hon kunde en väg som jag aldrig ridit innan så vi tog den. Underbart. När vi kom tillbaka red jag in i paddocken för att känna på honom ordentligt. Det kändes som att han haltade så jag bestämde mig för att longera honom. Testade skritt, trav och gallopp i både varven. Men det verkade funka. Så det fick bli lite markarbete som avslutning. Han var riktigt duktig i slutet. Lyssnade och stannade/följde efter när jag sa till.

Imorgon har jag Livona, sen ska jag iväg till Tokarp och rida åt en annan tjej som va sjuk. Blir troligen att longera Livona med då jag har fått problem med min rygg igen. Just det, på Söndag ska jag åka och titta på en ny häst. Älskar Livona men vill också ha en häst som jag kan träna och tävla med. Tänker inte sluta rida Livona men kommer troligen bara rida henne 1 gång i veckan.

Underbara Labben

,ciiaoo

Inga kommentarer: