26 oktober 2011

Someone Like You

Har varit lite off med att skriva. Inte för att det inte har funnits något att skriva om utan det är bara jag som är allmänt lat.
Har idag inte mått så bra. Magen har krånglat och toan har varit min
bästa kompis igår natt till idag. Uscha! Men det känns bättre nu och jag hoppas att det inte kommer tillbaka.

Hade Livona idag så fick åka ut en snabbis till henne, mockade hos henne och fodrade. Tog in henne och gjorde i ordning henne. Idag blev det en kortis ridtur i paddocken, barbacka. Det låg redan framme två hinder på banan men Daniel plockade bort 1 så det va 1 hinder och en bom på marken (ca 2.5 m emellan).
Värmde upp henne i skritt och sen trav. När jag kände att hon var tillräckligt uppvärmd började jag först skritta över bommen och hindret några gånger. (Hindret låg på typ 10-20 cm). Hon var lite osäker i början men sen så.

Sen travade vi över dem. Jag försökte öva på att ha en rak linje igenom bommen+hindret och det fick faktiskt bra. Jag testade en sak som Myran sa att man kunde göra. Hon sa nämligen att om man rider över bommar och tittar ner på bommen så finns risken att vissa hästar faktiskt stannar och tro det eller ej, hon gjorde det. Så nu förstår jag varför man ska ha blicken framåt.

Det blev en o annan galopp över sen skritta jag av henne. Tog in henne och bara myste med henne. Medans Daniel mockade flätade jag hennes man och testade att knoppra hennes man, blev inte snyggt (Troligen för att det var jag som gjorde det). Just det, glömde skriva att jag ramlade av idag, haha! Daniel blev skiträdd ;) tappade balansen då svängen blev för skarv och jag föll av o landade på fötterna men ändå. Kruxet blev ju sen och komma upp men efter många om o men kom jag upp.


Fick denna tröjan av Daniel :D skitgo ridtröja med en jättetjock krage! Goodbye halsdukar!!!

Här kommer en liten bild på mig och Labben med! :D sen får det räcka för idag!

Nä nu ska jag vara social med Catrin (Daniels mamma).
Imorgon blir det Ullared med älskling, Catrin och Fredrik+Tindra :) mys på det!
Jag älskar dig Daniel :) snart 3 år tillsammans med världens bästa <3<3

,ciiaoo

Inga kommentarer: