25 september 2011

Dressyrtävling på Tokarp

Tävlingen gick bra idag. Är nöjd med mitt resultat. Förra tävlingen
fick jag 80 någonting, idag fick jag 112, alltså 70%. Förra gången fick
jag lite minus för min sits och även att Mille sakta av men idag fick jag
mkt plus för energin och att jag var mjuk och fin i handen. Det som jag
skulle bättra på va hörnen och att rakställa honom då han va lite vänsterställd
när jag red in och skulle hälsa. Har bestämt att jag kör på LC:2 nästa gång, oavsett hur det går. Har nu kört LD 3 gånger och får nog sluta fega mig ;)

Varken Daniel eller mamma o pappa kom o kolla då jag tyckte att
det var bättre om dem kom när hopptävlingen är istället, plus att
det är lite mer action på en hopptävling. Jag som aldrig har tävlat
i hoppning innan kör 50 cm med två olika hästar (Mille och Melwin).
Aja, är som sagt nöjd med resultatet :)
Kollade på resten av tävlingen sen då jag även var ringmaster och fick ropa
upp alla deltagare. Det roligaste och finaste var LA:n, så otroligt duktiga ryttare. Sen ska även alla som red idag ha ett stort diplom, mycket bra gjort
allesammans!

Jaja, imorgon åker man till stallet och jobbar 2 timmar o sen rider 1 timme. Efter det ska jag med Cissi till Svenljunga där hon ska byta bromsbelägg på sin bil. Hoppas allt ordnar sig sen :)
Nä nu ska jag dra mig. Har så sjukt ont i mina axlar... tror det är den gamla
skadan som kommer tillbaka då och då sen judon. Eller att jag helt enkelt spänner
mig för mkt när jag rider. Ska kolla om Daniel kan massera ut musklerna lite :)

Ha det gött!

,ciiaoo


Bjuder på den här gamla bilden på mig o en italiensk judomästare :)
Tävling i Kroatien, hon var 2 år äldre än mig, hade 2 bälten högre och jag vann över henne på 5 sek.

Inga kommentarer: