17 september 2010

You Can't Take Me

Sicken dag! :) vädret har sööögit! :( regnat typ hela tiden.. inget kul..
Dagen började med att jag gick upp ganska tidigt, runt 9, fixade mig och drog till skolan. Sen efter skolan drog jag och älskling hem till mig en stund och bara var. Sen efter en halv timme eller något så började vi sakta åka hem igen, och då började det ösregna..gött? INTE någonstans kan jag ju meddela!

Väl hemma så la vi oss i sängen och lyssnade på musik, plötsligt somnade Daniel, så gött! Och jag började också vandra in i drömmarnas värld ;) men de va gött!
Klockan tickade och sen kom Cissi, Fredrik och Tindra hit. Jag började så sakteliga göra mig i ordning. Skulle provrida en häst idag på Brämhult, och Kicki som är en av ägarna skulle hämta upp mig efter 5, så jag fick sticka medan Daniel, Fredrik och Catrin skulle på hockeymatch.

Ridningen gick riktigt bra, hon var jätte snäll, bara lite envis och tjurig när man skulle tränsa och sadla henne. Hon tyckte inte om att vara bunden, men sen var hon som en ängel :) jag började med att skritta lite i paddocken och sen över till trav. Traven gick riktigt bra, fick trycka på lite extra och med hjälp av spöt så flög vi fram :) när vi kom till galopp så var det som att jag drömde, aldrig suttit så bekvämt på en hästrygg, jag fattar inte :D helt otroligt! Hon va så otroligt underbar! :)
Hoppas morgondagen kommer att gå lika bra :) då ska Veronica vara med (Kickis dotter).
Men det ska nog gå bra :D håll tummarna*

Sitter nu och väntar på att älskling ska komma hem :) så att vi kan ha fredagsmys :D haha! ;) längtar inte så mkt tills nästa vecka :/
Måndag: Rida Lady (längtar!)
Tisdag: Skola, jobba 16.30-21.30
Onsdag: Skola, jobba 16.30-21.30
Torsdag: Skola, Träning 17.30-18.20
Fredag: Skola, kanske jobba eller rida?
Lördag: Jobba 12.00-20.00
Söndag: Jobba 08.00-16-00

Jag kommer vara stendö!
Men nu ska jag dra! :) ha det gött allesammans! :)

,ciiaoo

Inga kommentarer: