15 april 2012

Efter regn kommer sol

Det får man ju hoppas iallafall!

Har under en lång period haft problem med magen. Fick i Tisdags åka till röntgen för att röntga tarmarna.
Och inför den här behandlingen fick jag genomgå en lång förberedelse. 3 dagar innan besöket skulle jag undvika
en viss mat som, fick inte äta stekt eller rökt kött/mat, pasta, potatis, sallad, frukt, grädde, mjölk. Det enda
jag åt var kokt kyckling (altenativ fisk men föredrar kyckling), kokt ris och buljong... vitt bröd med marmelad utan
smör. Drack nästan 2 liter vätska om dagen. Fick äta en massa Toilax tabletter och dagen innan fick jag dricka
något j*****t äckligt, vettefan vad det hette men det fungerade ungefär som laxeringsmedel, resten kan ni ju
räkna ut själva. Fick även inte äta något dagen innan, utan bara dricka massa som saft, fruksaft och vatten.

Men iallafall, fick svar rätt fort (i Torsdags) och dom hittade inga allvarliga problem. Dom kan bara konstatera
att jag har IBS, vilket är en förkortning på Irritable Bowel Syndrome. Själv tycker jag att det lät hur hemskt
som helst men det visade sig bara vara så att jag har en känslig tarm/mage. Så nu är det slut på starka kryddor :(

För övigt har min dag varit bra, vaknade ganska sent idag. Låg och dega i soffan tills klockan blev runt 5.
Hoppade sedan in i duschen för att sedan åka o jobba några timmar hos Evves pappa. Jag serverar där ibland
för er som inte vet det. Det var lagom med mycket folk där, dom fick lamm med annat gott till.
Nä nu ska jag sova, hoppas att min mage är okej i natt så att jag kan få vara med på hopptävlingen imorgon! Har
haft kramper hela dagen :( inte kul alls...

Jag ville även säga att jag är lyckligt förälskad i min underbara pojkvän, du är helt otrolig! Som
vi har kämpat. Jag kommer alltid stå vid din sida oavsett vad! Jag älskar dig Daniel Lundqvist! <3



,ciiaoo

Inga kommentarer: