01 juni 2011

What Are Words

Hejsan hoppsan där!
Gud vad dagarna går fort. Det är helt sjukt, det var inte längesen det var snö och allt va grått, nu är det grönt o varmt överallt. Bara 8 dagar kvar till studenten, shiiiiet!

Veckan har inte varit så händelserik. Hade träning med My igår. Jag hade Mille, stallets underbaraste häst. Jag började att värma upp ordentligt i skritt och trav. Ökade tempot lite då och då. Sen kom My in i paddocken, och då fick jag reda på att hon skulle longera Mille med mig på. Jag fick då ta upp stigbyglarna, på med inspänningstygel, och på med longeringslina. Det var lite obehagligt i början. Jag skulle försöka att inte hålla i tyglarna. Hon visade mig hur en bra skritt ska se ut (då jag ska tävla på Söndag), sen visade hon en bra trav osv. Jag fick göra massa olika övningar medans Mille travade och det var inga lätta övningar ;) men det gick bra! Fick beröm för min sits och att jag har blivit en bättre ryttare, woho! :D

Idag vaknade vi rätt så sent, somnade ju typ vid 3 igår natt, så inte så konstigt.
Gick iaf upp, tog på mig kläder, åt snabbt sen ner mot stan för att hämta ut min klänning. Hon bytte band på ryggen mm. Fick även prova den ännu en gång och det var så snyggt, fint o helt underbart sagolikt. Kände mig som en prinsessa :)
Så nu är allt klart, betalat sminkningen, ögonbrynsplock, skor är klara, håretfixeriet är klart, bara vänta på att den dagen ska komma :) Daniel klippte sig idag med, hans kläder är också helt klart, bara dricka som ska fixas.

På Söndag är det tävling igen, och även den sista tävlingen innan sommaren kommer, sen är det ingen mer tävling förens till hösten. Är sjukt taggad iaf.

Nää nu får det räcka för idag. Ha det gött.

,ciiaoo

Inga kommentarer: