24 juni 2011

Motherlover

Midsommar imorgon då. Inte så speciellt taggad faktiskt. Ska kanske jobba på Lördag kväll om kroppen tillåter detta. Känns som att jag håller på att bli sjuk vilket inte får hända. Ska även operera bort mandlarna i slutet av sommaren, i början av hösten. Längtar inte! Eller jo på sätt o vis så gör jag det. Jag slipper få halsfluss, körtelfeber och sån annan skit.

Sommaren har precis börjat. Har jobbat sen förra veckan och det ser ut att fortsätta så här hela sommaren. Gött. För er som inte vet så jobbar jag på ett äldreboende i Dalsjöfors som heter Dalhem. Ett mysigt och trevligt ställe med go personal och boende. Har hittills lärt mig en hel del. Ska bara vänta på delegeringen med, och för er som inte vet vad det är, delegering är ett slags bevis på att du får hantera medicin. Så jag ska göra ett litet prov osv med en läkare och sen utgå från det.
Hoppas på att få ha kvar jobbet medans jag studera omvårdnad (fom januari 2012, tom juni 2013). Sen efter det så får vi se vad som händer. Ska troligen jobba i några inom vården på äldreboende, sen kanske studera vidare till sköterska eller något annat liknande. Det finns så mycket som man kan o vill göra.

För övrigt så har dagen varit bra. Dock har det regnat så har inte haft någon direkt "sommarkänsla", vilket är så depp! Vaknade runt 11 någongång, åt lite flingor, sen satt jag i sängen o spela data-spel (inte roande).
Sen hade jag ridlektion idag med och den gick bra. Vi hade sitsträning. Rätt jobbigt men roligt. Vi var totalt 5 st på träningen med 5 hästar. Vi började med att värma upp och sen rida fritt i 10-15 min. Sen bytte vi hästar med varandra, och det kändes lite konstigt att få rida en mindra häst. Fick då rida Faramir, Tera och Aragon o den som var skönast var Tera, sen kom Faramir, Aragon var rätt "hård" i traven men som My sa, han är lite mer åt ponnyhållet. Teras trav flöt på ganska bra, jämfört med Mille, som skumpar fram ;)Så nu har jag bokat in en privatlektion nästa vecka vilket Amanda också var sugen på så det ska bli najs :) Det är även avslutning nästa vecka på Torsdag så vi får se vad som händer då! :)

Nä nu ska jag försöka ta itu med min körkortsteori -.- drygt!!!!! Men måste...
Ha det bra gott folk o ta det lugnt på midsommar ;)

,ciiaoo

Inga kommentarer: