03 juli 2012

Längesen

Har visst glömt av bloggen totalt!

Blev faktiskt påmind av min kära faster att jag inte har uppdaterat den på ett tag så nu kanske det är dags. Oh herregud, jag vet inte vart jag ska börja, finns så mycket som jag vill berätta men det blir alldeles för långt, har inte riktigt orken att skriva så mycket heller ;) kan berätta en liten sammanfattning!

Vi kom hem från Thailand Söndag den 24:e Juni, vilket innebär att vi har varit hemma i en vecka o en dag. Det var helt underbart att få åka iväg, lika mycket att uppleva den här gången om inte mer. Den här gången var Daniel med vilket gjorde resan ännu roligare. Vi åkte på massa utflykter tillsammans som tex; körde fyrhjulingar runt ön, red elefanter, klappade tigrar, kört vattenskoter och snorklat. Vi gjorde mycket fler saker men detta får räcka ;) Men efter 3.5 vecka var det faktiskt skönt att få komma hem igen, maskintvättade kläder, en riktig dusch och toalett. Sen att få åka till stallet var ju något som jag saknat mest. Även fast det ösregnade första dagen som jag red så spelar inte det någon roll, jag fick mysa med min bebis!

Vad har jag gjort i 1 vecka nu då? Hm... shoppat lite nya kläder (sommarkläder), umgåtts med saknade vänner och ridit en del. Har ju självklart sökt jobb, skickade idag in ett CV till en restaurang, ska söka ett till imorgon med. Ska plugga till hösten men vill samtidigt kunna ha en inkomst. Alltid lika trevligt med pengar. Man känner sig så lost utan pengar, man kan liksom inte göra någonting? Va arbetslös i 6 månader förra året, ingen höjdare... Men men, det är bara att söka och hoppas på det bästa!

Idag har det varit en hyffsat bra dag. Sov ut idag då jag hade svårt att sova häromnatten. Skulle till tandläkaren runt 13.45, när jag väl kom dit visade det sig att jag kom dit i onödan... Innan jag åkte till Thailand tog jag ett avtryck så att jag skulle kunna få min blekskena när jag kommer hem (idag), men då säger dom att dom har glömt av att göra den... ööh??! Så ska gå dit på Torsdag, då är det förmodligen klart... Daniel slutade vid 4 så vi drog till Knalleland, fick en fin klänning av honom och en bra bok (41 månader idag) så fick en liten present ;) fina Daniel! Köpte en ny grimma och hästgodis till Livona, ska rida imorgon så då får vi se om den passar, den va jädrigt snygg!

Nä nu måste jag dra mig! Klockan börjar ticka, plus att batteriet på datorn laddar ut snart... sitter på balkongen o lyssnar på musik ;) ha det gött!

,ciiaoo

Inga kommentarer: